петък, 7 март 2014 г.

Баба Гануш


Арабската кухня ми допада. А това ястие може да се похапне като предястие за ракийката, като салата или гарнитура към месо, върху препечена филийка за закуска. С печени патладжани под ръка се приготвя много бързо. Въобще варианти много.

Продукти: 1 кг патладжани, 1/2 ч.ч. таханова паста /или майонеза/, 1 глава чесън, 1/2 ч.ч. зехтин, сок от два лимона, магданоз и сол на вкус.

Приготвяне: Патладжаните се изпичат, обелват се, оцеждат се за 45 мин. и се смачкват на пюре /пасират/. Чесънът се счуква със сол и омесва с лимоновия сок и зехтина. Таханът /майонезата/ се размива с малко вода и омесва с пюрето. Прибавя се чесънът и всичко се обърква много добре.При сервиране се поръсва с пресен магданоз.

П.П. Нямах тахан и сложих майонеза.




Понякога добавям печени чушки, 50 г сирене, обезсолено, 4-5 маслини. и съвсем малко смлян черен пипер. Вместо сокът на пресни лимони можем да използваме готов лимонов сок. Получава се доста апетитна смес.
Ч.ч. – 200 мл .


Добър апетит!

С таханова паста по оригинала

4 коментара:

  1. Това и аз го правя Ванка с майонеза и е много вкусно.С тахан не съм пробвала.Незнам за арабската кухня,но и в гръцката го има и се казва мелитзаносалата.Лек ден от мен!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз това съм го правила, но мнооого отдавна. Вкусно е, да! Благодаря, бях го позабравила, но сега ще го направя пак.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Всичко хубаво ново е позабравено старо. Нали така се казваше. :)

      Изтриване
    2. Да, в Гърция е познато като мелидзаносалата; но синия домат (мелидзана) не се пече, а се бланшира в подсолена вода докато си смени цвета и омекне. Разбира се предварително е обелен и насолен за 30 мин. да се отцеди горчивината му. После се прави по същия начин както Вас. Аз съм правила и двата начина - при бланширания вкуса е друг.

      Изтриване